Ogród Leśnych Dzieci
- obniżenie poziomu stresu i łagodzenie skutków depresji,
- poprawa koncentracji i zdolności rozwiązywania problemów,
- redukcja objawów ADHD,
- polepszenie interakcji społecznych,
- szybsze wychodzenie z choroby,
- organicznie przemocy wśród dzieci,
- poprawa motoryki małej i dużej,
- częstsze angażowanie się w bardziej kreatywne i rozwijające wyobraźnię zabawy, co wspomaga rozwój umiejętności językowych, myślenia abstrakcyjnego, zdolności rozwiązywania problemów.
W „leśnych przedszkolach” dzieci nie są animowane, podstawą jest swobodna zabawa i rozwój kompetencji społecznych. Amerykańska Akademia Pediatrii (American Academy of Prdiatrics, APP) zaleca sześćdziesiąt minut swobodnej zabawy dziennie dla rozwoju fizycznego, mentalnego i emocjonalnego dziecka. Jak mawiał Albert Einstein „Zabawa jest najwyższą formą nauki”. Psychologowie podkreślają, że prawdziwa zabawa to taka, która jest spontaniczna, wybrana przez dzieci i przez nie sterowana.
Małe dzieci uczą się najlepiej właśnie przez zabawę. Zabawa stymuluje rozwój emocjonalny, duchowy i społeczny dziecka. Swobodna zabawa na świeżym powietrzu to także korzyści fizyczne związane z rosnącymi kośćmi i mięśniami, a także rozwijającym się mózgiem. Ruch i równowaga rozwijają się podczas chodzenia po leżących pniach czy podczas wspinania na drzewo, natomiast zmysły poprzez cały kalejdoskop obrazów, dźwięków, zapachów, faktur i smaków, które znajdziemy na dworze. W wyniku zabawy mózg rośnie i tworzy złożone ścieżki neuronowe.